پیشنهاد سردبیر

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: مسائل و معضلات محیط زیست کشور یک شبه به وجود نیامده‌اند و نباید انتظار داشته باشیم یک شبه این مسائل حل شود بلکه باید برای حل این مسائل اطلاعات خود را به‌روز کنیم.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط زیست: برای حل معضلات محیط زیست باید اطلاعات خود را به‌روز کنیم

صدیقه ترابی در مراسم تکریم و معارفه معاون محیط زیست انسانی این سازمان که صبح امروز شنبه ۲۴ شهریور در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: محیط زیست انسانی با چالش‌های جدی از جمله آب و هوا، اقلیم و پسماند روبه رو است و باید برای رویارویی با این چالش‌ها برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در یک دوره ۲۵ ساله نباید انتظار کاهش پیامدهای تغییر اقلیم را داشته باشیم و این در شرایطی است که باید برای چالش تغییر اقلیم به صورت ویژه برنامه‌ریزی کنیم؛ به همین دلیل راهکارهای علمی و عملی برای این مساله خواهیم داشت.

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات حوزه محیط‌زیست انسانی

ترابی افزود: استفاده از مدل‌های بین‌المللی برای حل مشکلات در حوزه محیط‌زیست انسانی در اولویت اقدامات قرار دارد و در این زمینه باید از ظرفیت فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی به لزوم وجود شفافیت و پاسخگویی در روند تصمیمات و عملکرد در سازمان اشاره و تاکید کرد: محور اصلی فعالیت در معاونت محیط‌زیست انسانی پایداری سرزمین خواهد بود و برای تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل درون سازمانی و برون سازمانی هستیم.

براساس این گزارش، همچنین ایرج حشمتی معاون سابق محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست که به عنوان مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد، با اشاره به اقدامات انجام یافته در سال‌های اخیر در حوزه محیط زیست انسانی و تقویت دیپلماسی محیط زیست در عرصه بین المللی، گفت: از حسن نیت ریاست سازمان برای انتخاب بنده به عنوان مشاور حوزه ریاست تقدیر می‌کنم همچنین برای موفقیت سازمان نهایت تلاش خود را انجام خواهم داد زیرا موفقیت سازمان حفاظت محیط زیست در بهبود وضعیت محیط زیستی کشور موفقیت همه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.